7. huhtikuuta 2016

Mitä sä et osannut odottaa?

Tiedätkö sen tunteen kun yhtäkkiä havahdut olevasi tilanteessa jota et elämääsi todellakaan osannut odottaa? Mulle kävi tänään niin.

Aamulla siirsin töitä vähän ja piipahdin siskon kanssa Helsingin Messukeskuksessa Kevätmessuilla. Siellä seisoin kupolikasvihuoneessa ja fiilistelin. Olin jo lähtenyt messuilta, ja matkalla toimistolle, kun yhtäkkiä tajusin - Mä asun omakotitalossa! Älä nyt pidä hulluna, tottakai oon tiennyt sen, mutta ihan kun olisin vasta nyt oikeasti ymmärtänyt.


Mä en koskaan tahtonut omakotitaloon. Mä en ikinä haaveillut omasta talosta ja isosta pihasta. Mä asuin Helsingin keskustassa, pienessä ullakkokodissa, enkä omistanut edes ajokorttia. Nyt mä asun maalla. Meillä on 210 neliön talo 4000 neliön tonteilla ja mä mietin paisunta-astioita, maansiirtotöitä, moottorisahoja ja sitä uskaltaisinko ajaa traktorilla.


Ai mitä kävi? Mä rakastuin. Ja sitten yhtenä arkisena päivänä, Helsingissä 60km päässä kotoa, matkalla Kevätmessuilta töihin mä tajusin. Tää ei todellakaan ollut se mitä odotin, mut ihan just näin sen piti mennäkin.

Mitä sä et osannut odottaa?

Kuvat on Kevätmessuilta. Siellä ne on Messukeskuksessa sunnuntaihin asti. Mene, siellä herää ajatuksia.

10 kommenttia:

  1. Ihana tarina <3 Mä en osannut odottaa että mulla olis joskus kuusi lasta, kun jos teiniminulta olis kysytty, ei olis tullut yhtäkään :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Ihanko totta, eikö yhtäkään lasta ja sitten tulikin kuusi? Siinä on myös heittäneet odotukset häränpyllyä :)

      Poista
  2. Ihanasti sanottu <3

    Niinhän se on, että joskus huomaa saaneensa jotain tärkeää, vaikkei oo varsinaisesti tilannutkaan. Pääsee taas rikkomaan omia rajojaan. Saattaa vaikka vahingossa oppia jotain. Ehkä susta vielä tulee vaikka viherpeukalo:D

    Mä en osannut odottaa sitä, että joskus menisin naimisiin mekossa, jossa on tylliä helmassa. Ja pöydällä olisi kerroskakku. Eräänä päivänä vaan huomasin tehneeni yllättävät valinnat. Se on se rakkaus tässäkin tarinassa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Joo, nyt mua vähän hirvittää kun tällä tavalla havahduin. Koska siis tästähän saattaa oikeasti seurata vaikka mitä :)

      Hei, mäkään en osannut odottaa sulle tyllihelmaa ja kerroskakkua! Oman elämän odotusten rikkominen tekee siis hyvää myös muille.

      Poista
  3. Ei munkaan pitänyt muuttaa Tampereelle moneen vuoteen, no muutettiin parin kuukauden pähkäilyn jälkeen. Irtisanottiin itsemme, myytiin asunto alle kuukaudessa (joka oli ihme) ja löydettiin nopeasti unelmien vuokra-asunto, kannatti! Molempien piti mennä töihin, mies lähteekin opiskelemaan. Elämä on yllätyksiä täynnä ja onneksi useimmiten ihania sellaisia! <3 Tää sun teksti on kyllä tosi ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No huh, ei se sitten mennyt sullakaan ihan odotusten mukaan! Tai ollenkaan. Ja tosiaan onneksi omankin elämän yllätykset ovat olleet useimmiten ihania. On hyvä muistaa että vois olla toisinkin. Ihanaa viikonloppua teille!

      Poista
  4. Hihihi, jotakuinkin just niinku sanoit, paikkakunta vaan vähän kauempana. En nyt keksi olisko muuta lisättävää :D

    VastaaPoista
  5. Mun ei koskaan pitänyt mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Nyt kaksi lasta ja oman oikein mukavan mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja puolet siitä naimisissa. Hih. Kevätmessuille menossa su.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rakkaus on kummallista. Se saa tekemään kaikkea odottamatonta.
      Toivottavasti nautit Kevätmessuista, sielä voi syntyä kummia oivalluksia :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥