19. huhtikuuta 2016

Paketti, kalkkimaali ja kaikkea semmoista

Kirjoitin viime viikolla vuolukiviongelmasta. Asiaa on nyt harkittu sen verran, että taltta ja vasara ovat valmiina, ja kivet saavat lähtöpassit. Olin suunnitellut aloittavani urakkaa viikonloppuna, mutta niin kuin mulla usein, asiat eivät aina mene niin kuin suunnittelen. Taas kävi niin. Hyvällä tavalla.

Tilasin jokin aika sitten Suvimarjan nettipuodista kokeiluun elämäni ensimmäisen kalkkimaalin, Annie Sloanin Chalk Paintin. Olin jo jonkin aikaa uumoillut että takkahuoneemme punaiset kalusteet alkavat ahdistaa. Joku vähän epäilikin ideaa, mutta suunnittelin siis maalaavani kirkkaanpunaisen, kiiltävän peltikaapin kalkkimaalilla mattasiniseksi. No, se homma on nyt tehty, mutta ensin täytyy vähän kehaista minkälaisessa paketissa tuotteet Suvimarjalta postitettiin.


Katsokaas nyt, postipaketti on kauniimpi kuin useimmat lahjapaketit. Taitavat siellä Suvimarjalla ymmärtää jotain mainonnasta - Postin täti meinaa paljasti että olivat tutkineet paketin, lukeneet käärepaperia ja käyneet sitten tietysti netistä katsomassa minkälainen paikka tällaisia ihanuuksia lähettää. Ja eipä siinä, niin olisin tehnyt itsekin.



Entäs sitten se kalkkimaali? Olin toki kuullut siitä valtavasti hyvää – kuinka se on helppoa kun ei tarvitse pohjatöitä, kuinka se ei haise, kuivuu nopeasti ja on peittävää – mutta en silti osannut odottaa että sehän on aivan mahtavaa! Lunasti noista lupauksista jokaisen ja lisäksi jälki on kaunis. Mahtiaine! Siis ilman minkäänlaisia pohjatöitä peltikaappi sai siveltimellä pintaansa yhden paksun ja kaksi vedellä ohennettua kerrosta maalia, ja palvelee nyt jo takaisin paikallaan.





Onko sulla käyttökokemuksia kalkkimaaleista? Jos oot kirjoittanut siitä, jätä linkki. Mä jo innostuin miettimään mitähän kaikkea muuta sillä voisikaan tehdä. Työskentely kun oli vaivatonta ja pinnasta tulee niin kovin ihana.

PS. Kuten asiaan kuuluu, hommat tietysti pikkuisen rönsyili. Huomaat varmaan että lipasto vaihtui samalla valkoiseen ja verhot kevyempiin. No, sattuuhan sitä.

14 kommenttia:

  1. Näyttää hei todella hyvältä tuo kaappi! Ja voi miten suloinen tuo paketti on, aika hellyyttävä ja kuten sanoit varmasti hyvää markkinointia :) Mitäköhän sitä itse voisi kalkkimaalilla maalailla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toi oli kyllä ihana paketti. Odotin tietysti jotain sellaista tavallista pakkauslaatikkoa, niin kyllä oli hymy korvissa kun kävelin kylän läpi tuo sylissä. Ensin mua hymyilytti se ja nyt mua hymyilyttää toi kaappi. Ja mun miestä hirvittää että mitähän seuraavaksi maalataan :)

      Poista
  2. Näyttää todella hyvälle <3 Rauhallisemmalle ja kevyemmälle. Voisikohan ton hormin vaikka siinä kunnostusprojektissa vielä rapata vähän vaaleammalla harmaalla, niin kevenisi entisestään?

    Tossa kalkkimaalissa on muuten erittäin upee sävy. Ja mitä pakettiin tulee, Suvimarjahan on ihanaihanaihana!!

    Mä täällä suunnittelen kalkkimaalausta tohon meidän minieteiseen. Nimenomaan Annie Sloanista on niin paljon positiivisia kokemuksia. Eilen ehkä päästiin sävyistäkin yhteisymmärrykseen. Eli siis pian pakettia tulemaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Mä ihan yllätyin miten voimakas se punainen oli vasta nyt kun se on poissa. Joo, ajateltiin tehdä uusi rappaus jonkin verran vaaleammaksi (sekä tuo takan takainen seinä joka ei näissä kuvissa näy) niin saadaan just vielä vähän kevennettyä.

      Täytyy myöntää että mä ensin vähän epäilin tota sävyä ja yritin ehdottaa Miehelle tummempaa. Onneksi piti päänsä, toi on ihana! Ja niin oli pakettikin. Mulla oli vähän hankaluuksia raaskia avata sitä :)

      Mitähän te ootte siellä suunnitelleet, jännää! Älä kerro kellekään, mutta mäkin jo vähän mietin että mitä värejä vois seuraavaksi ottaa kokeiluun :)

      Poista
  3. Kyllä kannatti heilua maalisudin kanssa..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö kannattanutkin? :) Mä olen joskus luvannut että sinistä ei tule mun sisustukseen. Sain sitä kai aikoinaan yliannostuksen. Niin tuli kuitenkin ne sanat syötyä. Ja onneksi tulikin, oon tosi tyytyväinen! :)

      Poista
  4. Hyvältä näyttää. :) Oon niin monta kertaa jo harkinnut maalaavani tällä maalilla jotain, mutta nyt tämän nähtyäni on varmaan ihan pakko hankkia maalia! Väriä meillä saisi ainakin pari tytön tuolia.

    VastaaPoista
  5. Hyvältä näyttää. :) Oon niin monta kertaa jo harkinnut maalaavani tällä maalilla jotain, mutta nyt tämän nähtyäni on varmaan ihan pakko hankkia maalia! Väriä meillä saisi ainakin pari tytön tuolia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuinka paljon kaappiin kului maalia?

      Poista
    2. Kiitos :) Tätä oli kiva tehdä, joten suosittelen kokeilemaan!

      Maali on tosi paksua, joten toiseen ja kolmanteen kerrokseen ohensin vähän vedellä. Maalasin ensin koko kaapin sisuksia myöten kahteen kertaan ja sitten vielä ulkopuolet kerran ohuesti. Viimeistä kerrosta ei olisi tarvittu, mutta halusin tasoittaa pintaa hieman. Kokonaisuudessaan isosta purkista kului noin puolet.

      Poista
  6. Tulipa kaunis lopputulos! Ja aivan ihana tuo itse pakettikin :)
    Kaivellessamme lautalattiaa omassa kodissa esiin tuli vastaan 60-luvun Hesarin sivuja. Pohdin vieläkin miten niitä voisi sisustuksessa hyödyntää. Ne kun tavallaan kuuluvat tähän taloon, mutta mitään seiniä en halua niillä tapetoida.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Voi minkä löydön ootte tehneet! Ihanaa oman talon historiaa. Mitenhän niitä voisi käyttää.. Voisiko niillä päällystää jotain muuta, jotain pienempää. Vaikka kukkaruukkuja? Tai vain kehystää jonkun iloisen uutisen :)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♥